MALTA – PODRÓŻ NA WŁASNĄ RĘKĘ BEZ BIURA PODRÓŻY

Podróże / 27 Kwiecień, 2019

Podróż na Maltę była zorganizowana całkowicie spontanicznie.
Siadłam przed komputerem i stwierdziłam, że chciałabym gdzieś polecieć na kilka dni.
Dotychczas korzystałam z ofert biura podróży. Tym razem była to wycieczka zorganizowana całkowicie na własną rękę.

Wybór miejsca podróży
Planując podróż zaczęłam szukać ofert w liniach Ryanair są to tanie linie lotnicze. Na początku sprawdziłam Rzym, ale termin wylotów mi nie odpowiadał ze względu na pracę.
Całkowicie przypadkiem kliknęłam na Maltę i chyba tak miało być. Termin był dla nas idealny zarówno wylotu jak również przylotu, a miejsce kompletnie nie znane – jedynie z opowieści.

Bilety
Bilety lotnicze kupiłam ok. 3 tygodnie przed wylotem.
Nasza podróż dla 2 osób kosztowała łącznie 600 zł w obie strony bez bagażu dodatkowego, którego nie dokupiliśmy, w zupełności wystarczył nam bagaż podręczny. Udało mi się zmieścić wszystkie potrzebne rzeczy na każdy dzień.

Transport
Przez cały nasz pobyt na Malcie poruszaliśmy się autobusami, które jeżdżą w każdy zakątek Malty lub pieszo. Od razu po przylocie przeszliśmy spory kawałek do naszego hotelu, podziwiając okoliczne zabytki i atrakcje. Spacery nocą są tam zdecydowanie bezpieczne, a więc można spokojnie się wybierać na dalekie piesze wycieczki. Wyspa nie jest duża więc bez problemu da się w tak krótkim czasie wiele zobaczyć.

Zakwaterowanie
Z racji tego, że pojechaliśmy tylko na 3 dni podczas szukania hotelu skupiliśmy się na dogodnej lokalizacji. Noclegów szukałam na www.booking.com mają tam szeroki wybór ofert. Jeśli chcielibyście się wybrać na Maltę mogę wam spokojnie polecić Cavalieri Art Hotel w którym mieszkaliśmy w dzielnicy St Julian’s (obok Valletty). W tym miejscu nie da się nudzić ze względu na morze, liczne restauracje, zabytki i puby.

Posiłki
Wybierając nasz hotel skusiłam się przede wszystkim na dobrą lokalizację obiektu z widokiem na morze, basen zewnętrzny i wewnętrzny, ale również na dobrą cenę w stosunku do jakości. W ofercie mieliśmy również śniadanie. Jest to dla mnie ważne bo nie trzeba myśleć o specjalnym chodzeniu po bułki czy szukaniu restauracji z samego rana. Zyskaliśmy dzięki temu więcej czasu na dalsze zwiedzanie. Tym bardziej, że na wyjazdach ten czas zdecydowanie za szybko leci!

Podsumowanie wycieczki
Po powrocie mogę powiedzieć, że był to najlepszy wybór. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru przez całą północ Malty do naszego hotelu na południu, po podróż promem na wyspę Gozo i zwiedzanie miasta Victoria. Często podróżujemy po naszym kraju i dajemy radę tak samo można zrobić za granicami trzeba się tylko raz odważyć. Zdobyte doświadczenia motywują nas do kolejnych wspólnych podróży. Jednak trzeba przyznać, że podróże uzależniają.